Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
  Verze pro tisk

Vyčištění motoru ventilátoru topení
Autor Zpráva
Karma príspevku: 2
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 13. duben 2010, 19:43 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako polhodina

Příspěvky: 14343
Bydliště: čáslavsko
Karma: 960
Vyčištění motoru ventilátoru topení

Při čištění klimatizace (zde) jsem se rozhodl zkontrolovat v jakém stavu je motor ventilátoru topení.

Ventilátor po demontáži vypadá takto:

Příloha:

Motor s ventilátorem.jpg [ 137.19 KiB | Zobrazeno 6176 krát ]


Přístup k hornímu ložisku je pro promazání dostatečný (aplikoval jsem WD-40). Horní část ventilátoru je díky proudění vzduchu kolem oběžného kola čistá.
Ke spodnímu ložisku je přístup o něco složitější. Je třeba demontovat spodní kryt motoru, který slouží jako držák celého ventilátoru. Motor s oběžným kolem je namontovaný do držáku přes gumové silentbloky. Zmáčknutím všech tří výstupků silentbloků, (po 120°) lze kryt z motoru sejmout. Kryt zůstane pouze na na přívodních kablíkách.

Příloha:

Zajištění motoru v držáku.jpg [ 82.06 KiB | Zobrazeno 6162 krát ]


Po demontáži krytu je vidět, že celá spodní část motoru je pokryta prachem z uhlíků.

Příloha:

Spodní ložisko motoru ventilátoru.jpg [ 104.26 KiB | Zobrazeno 6163 krát ]


Tento prach je vodivý a mohl by eventuálně způsobit i jiné problémy. Proto prach otřeme štětečkem a vyfoukáme stlačeným vzduchem. Zkontrolujeme opotřebení uhlíků, přítlačných pružin a hlavně komutátoru. Po letech provozu je komutátor opotřebený, je třeba sledovat hloubku opotřebení a hlavně stav izolace v drážkách komutátoru.

Příloha:

Detail komutátoru.jpg [ 123.3 KiB | Zobrazeno 6153 krát ]


Stejně jako u horního ložiska, prostříkneme spodní ložisko WD-40. Tím je údržba hotova, motor namontujeme zpět do držáku a potom zpět na své místo do skříně ventilátoru.

_________________
Obrázek
Obrázek
FOCUS Mk II - Colorado Red GALERIE
KA - Deep Rosso GALERIE


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Vyčištění motoru ventilátoru topení
sdílet
PříspěvekNapsal: středa 14. duben 2010, 16:17 
fiesta cup driver
fiesta cup driver
Uživatelský avatar
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 255
Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
Karma: 6
Tímhle jsem si prošel tak před půl rokem, použil jsem taky WD-40, trochu jsem to přepískl a pak mi dlouhou dobu "vonělo" v autě WDčko :-)

_________________
Ford Focus 1.8 TDCi, 85kW + Bluefin, silver, alu 17" Wolf, eibach, xenony, nivelace, ostřiky, el. šíbr, ST vyhřívané sedačky, 4x el. okna, digi klima, BC, vyhřívané čelní sklo, tempomat, alarm: Galerie


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 103 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Vyčištění motoru ventilátoru topení
sdílet
PříspěvekNapsal: sobota 17. duben 2010, 05:38 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako polhodina

Příspěvky: 14343
Bydliště: čáslavsko
Karma: 960
Na obrázku ventilátoru (1. obrázek) je vidět na jedné z lopatek kovovou "sponu". Doporučuji nehýbat a nesundávat, je to vývažek a po jeho odstranění nebo posunutí se může zvýšit hlučnost (vibrace) a může dojít ke snížení životnosti ložisek.

_________________
Obrázek
Obrázek
FOCUS Mk II - Colorado Red GALERIE
KA - Deep Rosso GALERIE


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Vyčištění motoru ventilátoru topení
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 04. září 2012, 10:41 
KAčátko
KAčátko
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 27
Bydliště: Lipová-lázně
Karma: 0
A kde se ty uhlíky dají sehnat někdo nevíte?

_________________
...adalek... Ford Galaxy, 2.3 16V, 107kW, 1997


Typ auta: Ford Galaxy | Typ motoru: LPG | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 1997 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Vyčištění motoru ventilátoru topení
sdílet
PříspěvekNapsal: úterý 04. září 2012, 11:15 
Ford-club devoted
Ford-club devoted
Člen klubu
Uživatelský avatar
Offline
menej ako polhodina

Příspěvky: 14343
Bydliště: čáslavsko
Karma: 960
Hledal jsem asi dvě minuty :arrow: http://www.vltava2000.cz/autoelektrika/default.asp?lngDepartmentID=61
Podle mě se dají koupit i v trochu specializovanějších kamenných obchodech. Rozměr lze dopilovat....

_________________
Obrázek
Obrázek
FOCUS Mk II - Colorado Red GALERIE
KA - Deep Rosso GALERIE


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 107 | Rok výroby: 2010 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Vyčištění motoru ventilátoru topení
sdílet
PříspěvekNapsal: sobota 04. listopad 2017, 11:01 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 62
Bydliště: Horšovský Týn
Karma: 0
A dá se sundat ta plastová věc která je na té hřídelce aby byl lepší přístup k tomu ložisku?


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 66 | Rok výroby: 2002 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Vyčištění motoru ventilátoru topení
sdílet
PříspěvekNapsal: sobota 04. listopad 2017, 12:04 
sportKA owner
sportKA owner
Offline
viac ako 2 týždne

Příspěvky: 62
Bydliště: Horšovský Týn
Karma: 0
Mám na mysli celý ventilátor, protože na to cákám celé dopoledne silikonový olej a když to připojím na konektor a zapnu tak to občas zahvízdá.

Dík za odpovědi


Typ auta: Ford Focus | Typ motoru: naftový | Výkon motoru v kW: 66 | Rok výroby: 2002 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Re: Vyčištění motoru ventilátoru topení
sdílet
PříspěvekNapsal: sobota 04. listopad 2017, 13:07 
shelby cobra driver
shelby cobra driver
Uživatelský avatar
Offline
menej ako 24 hodín

Příspěvky: 3156
Bydliště: Praha 4
Karma: 59
Oběžné kolo větráku je většinou nalisováno s dost velkým přesahem a jeho konstrukce kloudně neumožňuje použít jakýkoli stahovák. Jednou to tam nalisovali a stejně se jenom fofrník nedodává, tak se nepočítá s jeho stahováním.
Většinou by mělo stačit aplikovat mazací olejíček hadičkou až na hřídelku pod oběžným kolem, po které by to mělo stéci do ložisek.
Silikonový olej se mi na mazání ložisek moc nepozdává, ten je spíš impregnační, než mazací. To už raději něco jako WD, nebo tekutou vazelinu, něco jako HHS 2000 od Würtha.
Já většinou používám injekční stříkačku s nasazenou hadičkou, abych ji mohl libovolně ohnout a dostat na nepřístupné místo a mažu běžným motorovým olejem.

_________________
současnost: Ford Sierra 2,0 DOHC 5dveř. 1990 červená
historie: Ford Taunus 1,6 OHC 1979 červený
Ford Cortina 1,3 OHV automat 1968 bílá
Ford Cortina 1,6 OHV 1972 modrá
Wartburg 353 Tourist 1969 krémový
Trabant 601 lim.1967 zelený


Typ auta: Ford Transit | Typ motoru: benzínový | Výkon motoru v kW: 88 | Rok výroby: 1990 |
Nahoru
Dolů
 Profil  
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Style by phpBB3 styles, zdrowie alveo
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Karma functions powered by Karma MOD © 2007, 2009 m157y